Viitor Oltenia-Competențele VIITORului pentru studenți din Sud- Vest OLTENIA

 

Titlul proiectului: Viitor Oltenia-Competențele VIITORului pentru studenți din Sud- Vest OLTENIA

Program: „Programul Educație și Ocupare“

Obiectiv de politică: O Europă mai socială

Prioritate: P7.Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic

Obiectiv specific: ESO4.5_Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie

Fond: Fondul Social European+

Operațiune: Promovarea dezvoltării programelor de studii terțiare de înaltă calitate, flexibile și corelate cu cerințele pieței muncii

Titlul proiectului: Viitor Oltenia-Competențele VIITORului pentru studenți din Sud- Vest OLTENIA

Cod proiect: 312549

Contract de finanțare: G2024-86160/27.11.2024

Beneficiar:Universitatea Spiru Haret

Data începerii 01.12.2024 / Data finalizării 30.09.2026

Valoare totală eligibilă 4.930.659,98 lei din care asistenţă financiară nerambursabilă 4.858.334,76 lei

 

Universitatea Spiru Haret prin Facultatea de Ştiinţe Juridice, Economice şi Administrative Craiova în calitate de Beneficiar anunţă lansarea proiectului Viitor Oltenia-Competențele VIITORului pentru studenți din Sud- Vest OLTENIA”.  

Obiectivul general al proiectului constă în alinierea programelor de practică oferite de Universitatea Spiru Haret (Facultatea de Științe Juridice, Economice și Administrative, Craiova) la cerințele pieței muncii, pregătind 252 studenți cu competențe profesionale și abilități practice esențiale, inclusiv competențe digitale și de management al mediului și dezvoltării durabile, pentru a sprijini o tranziție lină către piața muncii și pentru a contribui la îmbunătățirea calității învățământului superior și a relevanței acestuia. Activitățile și rezultatele estimate ale proiectului au un impact major și de lungă durată asupra GT și vizează adaptarea studenților la cerințele pieței muncii și facilitarea inserției acestora pe piața muncii prin:

-Activități de tip sesiuni de peer-training și programe de formare în vederea adaptării competențelor și calificărilor legate de mediu, climă, economia circulară, dezvoltare durabilă;

-Activități de informare și conștientizare a importanței și semnificației programelor de învățare la locul de muncă prin derularea unei campanii de informare și conștientizare în rândul studenților, care are drept scop informarea, selecția și monitorizarea GT;

-Crearea de parteneriate relevante pentru sporirea relevanței pe piața muncii a competențelor academice, dar și pentru identificarea unor soluții practice de îmbunătățire a ofertei de stagii de practică;

-Participarea în sistemul de practică organizată prin care să își dezvolte o serie de competențe profesionale și abilități practice și să își îmbunătățească capacitatea de adaptare la cerințele unui loc de muncă, prin organizarea de stagii de practică prevăzute în planul de învățământ la enități private, instituții și autorități publice din domeniul științelor juridice, economice și administrative, precum și stimularea învățării și motivării studenților prin participarea la concursuri care sa pună accentul pe punerea în practică a celor învațate în timpul stagiilor;

-Activități de tip workshop-uri de dezvoltare personală și sesiuni de coaching pentru deprinderea de competențe socio-emoționale și abilități personale relevante pentru piața muncii;

-Implementarea unui curs de competențe digitale în vederea dobîndirii de abilități digitale și tehnice care să sporească competitivitatea pe piața muncii

-Adaptarea curriculei universitare la cerințele pieței muncii și economiei verzi pentru a facilita colaborarea între instituția de învățământ superior solicitantă și mediul economic, juridic și administrativ și crearea unui sistem de informare coordonată privind nevoile actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel regional prin organizarea de conferințe între mediul academic și sistemul economic privat și public;

-Activități care vizează monitorizarea dinamică și digitală a inserției absolvenților pe piața muncii;

-Realizarea de analize în vederea anticipării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale (AI, digitalizare, big data, competențe verzi).

Grupul țintă al proiectului este alcătuit din 252 de studenți ISCED 6-7, cu vârste între 18 și 35 de ani, înmatriculați în Universitatea Spiru Haret - Facultatea de Științe Juridice, Economice și Administrative (jud. Dolj, regiunea SVO). Proiectul urmăreşte principiul egalităţii de gen şi şanse, nediscriminării şi accesibilităţii pentru toate categoriile de persoane inclusiv persoanele cu dizabilităţi.

Obiective specifice

ObS1: Dezvoltarea competențelor legate de mediu, climă, energie, economia circulară și dezvoltare durabilă pentru 252 de studenți, prin accesul la programe educaționale/ de formare, conturate în conformitate cu nevoile studenților.

ObS2- Dezvoltarea și implementarea unui program de practică inovativ și eficient pentru 252 de studenți, membri ai GT, înmatriculați într-o instituție privată de învățământ superior din județul Dolj (Universitatea Spiru Haret- Facultatea de Științe Juridice, Economice și Administrative, Craiova).

Obs3: Dobândirea de competențe cheie și de soft skills care răspund necesităților pieței muncii de către 252 de studenți din GT al proiectului, înmatriculați într-o instituție privată de învățământ superior din judetul Dolj (Universitatea Spiru Haret- Facultatea de Științe Juridice, Economice și Administrative, Craiova).

ObS4- Valorificarea cooperării între mediul universitar și agenții economici din mediul privat, în vederea dezvoltării de programe de învățare la locul de muncă pentru student și susținerii angajabilității absolvenților de învățământ tertiar.

Astfel, prin prezentul proiect se vor efectua investiții în domeniul educației și al formării profesionale

a 252 studenți, generând o serie de efecte pozitive pe termen lung pentru:

1. Studenți: -va crește calitatea pregătirii profesionale a celor 252 de studenți, viitori absolvenți (prin activități teoretice (de tip workshop seminarii de tip peer-training și programe educaționale/formare), dar mai ales practice (stagii de practică, workshop-uri de specialitate) ;- va crește numărul absolvenților de învățământ tertiar universitar care își găsesc un loc de muncă; -va crește numărul de studenți care vor alege să își continue pregătirea educațională prin continuarea studiilor sau participarea la programe de formare profesională;-mai buna cunoaștere a cerințelor reale ale angajatorilor, în termeni de competențe și abilități;- cunoașterea dimensiunii reale a pieței muncii, a dinamicii profilurilor ocupaționale.

2. Unitatea de învățământ superior: -cunoașterea cerințelor pieței muncii în legătură cu competențele pe care viitorii absolvenți trebuie să le aibă atunci când se angajează. Aceasta va putea identifica mai ușor cunoștințele practice necesare studenților, pentru a avea acces pe piața muncii și își va organiza activitatea în acest sens, contribuind la Obs 3 “Dezvoltarea unei resurse umane cu un nivel înalt de calificare și competențe adaptate la cerințele pieței muncii” din Strategia națională pentru ocuparea forței de muncă 2021 – 2027.

3. Mediul economic – prin facilitarea inserției pe piața muncii a absolvenților de la cele patru programe de studii de licență (Contabilitate și informatică de gestiune, Management, Drept și Administrație Publică) și de la cele trei programe de studii de masterat (Auditul Intern în Sistemul Public și Privat, Științe Penale și Criminalistică și Administrație Publică și Management în Context European): Creșterea contribuției la PIB-ul regiunii, Reducerea ratei șomajului și creșterea gradului de ocupare în rândul tinerilor.

Informații suplimentare puteți obține la: 0723.151.068 Ilie George Dragos –expert campanie,

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.  sau la sediul Facultății din str. Vasile Conta nr.4 Craiova.

Website: https://mfe.gov.ro/peo-21-27/                      https://www.viitoroltenia.spiruharet.ro/

https://mfe.gov.ro/

"Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană vă invităm să vizitați  https://mfe.gov.ro/

Anunț lansare proiect

 

 

Anunț pentru achiziționarea culegerilor de teste grilă necesare susținerii examenului de licență

ANUNȚ 

cu privire la examenul de finalizare de studii

          În vederea pregătirii examenului de absolvire la programele de studii de licenţă Drept şi Administraţie Publică, studenţii din anii terminali pot achiziţiona culegerile de teste grile de pe site-ul Editurii Fundației România de Mâine, accesând link-ul https://editurafrm.ro/categorie-produs/drept-si-administratie-publica

Program Master Auditul intern în sistemul public şi privat - protocol CECCAR

Incepand cu anul universitar 2018/2019, programul de master Audit Intern in Sistemul Public si Privat  a incheiat un protocol de colaborare cu CECCAR cu aplicabilitate pentru absolvenţii înmatriculati la AISPP începând cu octombrie 2018 (promoţia 2020).   

În temeiul acestor protocoale de colaborare încheiate de universităţi cu CECCAR, absolvenții programelor de masterat, au posibilitatea depunerii dosarului de înscriere directă  la stagiu (fara a mai sustine examenul de admitere), în maximum trei ani de la absolvire.

Parteneriat cu CECCAR

ANUNȚ - POSIBILITATE PLATA ONLINE/ NUMERAR (CASIERIE)

Studenţii Universităţii SPIRU HARET au posibilitatea achitării taxei de studiu şi a taxelor pe disciplină în următoarele moduri:

a). Prin intermediul modulului de plăţi online integrat în UMS, se pot efectua plăti accesând situația școlară la adresa: https://situatiescolara.spiruharet.ro

 Informaţii privind vizualizarea situaţiei şcolare şi a celei financiare

telefon: 0214551082

 b). Prin transfer bancar în contul:

Universitatea Spiru Haret

București, str. Ion Ghica, nr. 13, sector 3

CP 030045

CIF 14871616

Valuta:Lei      

COD IBAN RO40RZBR0000060004986540

Banca Raiffeisen Bank

sau

Valuta:Euro

COD IBAN RO56RZBR0000060004669159

Banca Raiffeisen Bank

  COD SWIFT:RZBR ROBU

  Taxele plătite prin transfer bancar se consideră achitate la data la care sumele intră în contul Universităţii Spiru Haret şi apar în extrasul de cont. În acest sens, vă rugăm ca pentru evitarea penalizărilor să aveti în vedere circuitul bancar şi să efectuati plata cu cel puţin o zi înainte de data limită.

c). În numerar la casieriile Universitatii Spiru Haret.

PROGRAM CASIERIE CRAIOVA

LUNI-JOI 0800-1500

 VINERI 0800-1400

d). cu cardul bancar prin POS la casieria Universitatii Spiru Haret din Craiova. str. Vasile Conta, nr. 4

Protocol colaborare Biblioteca Județeană Dolj

Protocol colaborare Biblioteca Județeană Dolj

Ghid încărcare referate pe platforma e-learning Blackboard

Ghid incărcare referate

Ghid acces platforma e-learning Blackboard pentru studenți

Ghid acces platforma educațională

ANUNT PRIVIND INSCRIEREA SI ADMITEREA LA PROGRAMUL DE FORMARE PSIHOPEDAGOGICA.

Pentru mai multe detalii accesati site-ul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) - dppd.spiruharet.ro

Credite bancare pentru studii

 

STUDENŢII ŞI ABSOLVENŢII STUDIILOR LICEALE CARE ACCED ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT UNIVERSITAR SAU POSTLICEAL, POT BENEFICIA DE CREDITE BANCARE PENTRU PLATA STUDIILOR, FĂRĂ DOBÂNDĂ, CU TERMEN DE RAMBURSARE DE 10 ANI ŞI TERMEN DE GRAŢIE DE 5 ANI

La data de 22.06.2018, a fost publicată în M.O., Partea I, nr. 516, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 50, din 21.06.2018, privind implementarea Programului guvernamental  „Investeşte în tine”

Conform prevederilor art 1 şi 3 din Ordonanţă, tinerii cu vârste cuprinse între 16-26 ani, precum şi persoanele cu vârste între 26-55 ani, cuprinse în sistemul de învăţământ pot accesa, de la unităţile bancare, credite în valoare de 40.000 lei, respectiv 35.000 lei, fără dobândă, aceasta urmând să fie  suportată de la bugetul de stat.

Creditele pot fi suplimentate cu sume de până la 20.000 lei, în cazul în care beneficiarul este angajat sau se angajează, pe perioada derulării creditului.

Potrivit art 2, alin 5 creditul se acordă pentru o perioadă maximă de 10 ani, cu un termen de graţie de până la 5 ani.